ایجاد تغییرات کوچک به جای بازنگری کامل در کل سبک غذا خوردن باعث می‌شود که این تغییرات بیشتر بمانند و به سبک زندگی تبدیل شوند.7 یکی از راه‌هایی که می‌توانید در آن تغییرات ایجاد کنید، استفاده از اهداف SMART است – خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان. -مقید شده.تکنولوژی یادگیری و وب گردی

استفاده از اهداف SMART یک روش آزمایش شده و واقعی برای تبدیل عادات به سبک زندگی است. در اینجا نحوه تعیین اهداف SMART آمده است.

  • خاص: عادات خاصی را انتخاب کنید که از نتیجه دلخواه شما پشتیبانی می کند. به جای گفتن «من می‌خواهم سالم‌تر غذا بخورم»، سعی کنید بگویید: «می‌خواهم سه شب در هفته یک سبزی جدید در وعده شام ​​بخورم».
  • قابل اندازه گیری: هدف شما هر چه باشد، مطمئن باشید که قابل پیگیری و کمیت است. چه تعداد روز در هفته ناهار را به جای غذا خوردن در بیرون از منزل به محل کار بیاورید یا چه مقدار آب در روز می نوشید، مطمئن شوید که می توانید آن را اندازه بگیرید!
  • دست یافتنی: اهداف شما باید واقع بینانه و قابل دستیابی باشد. برای اطمینان از این امر، اهداف خود را کوتاه مدت و برای سبک زندگی فعلی خود معقول کنید. بیش از حد تعهد نکنید رسیدن به هدفی مانند “من وعده غذایی پروتئین بدون چربی خود را در صبحانه افزایش خواهم داد” به اندازه کافی آسان است و در عین حال به اندازه کافی چالش برانگیز است.
  • مرتبط: اهداف و عادات غذایی شما باید با ترجیحات شخصی شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر واقعاً از بیشتر سبزیجات خوشتان نمی آید، به جای اینکه خودتان را مجبور به خوردن آنها کنید، هدف غذایی دیگری را انتخاب کنید که به شما انگیزه دهد. شاید بخواهید فیبر مصرفی روزانه خود را افزایش دهید. برنامه ای برای چند گرم در روز تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. هدفی را انتخاب کنید که برای شما انگیزه ایجاد کند.
  • محدود به زمان: یک چارچوب زمانی ایجاد کنید که در آن متعهد به رسیدن به هدف خود شوید. البته بازه زمانی باید واقع بینانه باشد و خیلی دور نباشد. شروع با چند هفته آینده ایده آل است. هنگامی که به زمان تعیین شده رسیدید، موفقیت خود را مجددا ارزیابی کنید و به تعیین اهداف ادامه دهید.یادگیری به هر زبانی