کل کف اقیانوس نقشه برداری خواهد شد

تا امروز، کمتر از 10 درصد از کف اقیانوس جهانی به طور دقیق نقشه برداری شده است. حتی سطوح ماه، مریخ و سایر سیارات نیز بهتر درک می شوند.مهارت های کامپیوتر

سازمان‌هایی در فرانسه و ژاپن در حال کار بر روی یک پروژه مشترک به نام بستر 2030 هستند که نقشه قطعی کف اقیانوس جهان را تا سال 2030 تولید خواهد کرد.

به عنوان بخشی از این تلاش، ناوگان کشتی‌های خودکار که قادر به سفرهای بین اقیانوسی هستند میلیون‌ها مایل مربع را پوشش می‌دهند و مجموعه‌ای از حسگرها و سایر فناوری‌ها را با خود حمل می‌کنند. این کشتی‌ها ربات‌های متصل را برای بازرسی نقاط دیدنی تا کف اقیانوس، هزاران فوت زیر سطح، مستقر می‌کنند.

تا سال 2030، این پروژه تا حد زیادی تکمیل خواهد شد. این نقشه‌ها ساختار فیزیکی کف اقیانوس را با جزئیات بی‌سابقه‌ای نشان می‌دهد، علاوه بر این، مکان غرق‌شده کشتی‌ها، هواپیماهای سقوط‌کرده، آثار باستان‌شناسی و سایر مناطق مورد علاقه را نشان می‌دهد.

کاربردهای تجاری شامل استخراج معادن زیر دریا و بازرسی خطوط لوله است. همچنین امکان بررسی شرایط کف اقیانوس برای کابل های مخابراتی، مزارع بادی فراساحلی و روش های حمل و نقل آینده را فراهم می کند.مهارت های نرم افزار برای استخدام